Apple Pie


" Powiem Wam, że najtrudniej organizować sobie czas który uznawany jest za 'wolny'. Jak mam pełno roboty, to zawsze się ze wszystkim wyrabiam. A gdy siedzę w domu, mam przed sobą cały dzień to nie wiem w co ręce włożyć. Zdarza się tak, że w końcu nie robię nic. Ciekawe jak będzie dziś. To się okaże. Moja propozycja na dziś jest bardzo klasyczna, ale przy tym jaka smaczna! Przygotowałam dla Was na dziś Apple Pie. Mam nadzieję, że i Wam zasmakuje tak samo, jak moim bliskim."


Składniki:
Kruchy spód:
  • 150g masła śmietankowego
  • 300g mąki
  • 3 jaja
  • 90g cukru
  • 2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią

Farsz:

  • 2kg startych jabłek
  • 40g cukru
  • 2 laski cynamonu
  • 2 zmielone goździki
Kruszonka
  • 60g cukru
  • 120g mąki
  • 120g masła
Sposób przygotowania:
Jajka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym. Masę jajeczną przelewamy do mąki i  poszatkowanego masła i zagniatamy. Wkładamy do zamrażalnika na około 30 minut.

Jabłka obieramy i kroimy na plastry, kwadraty bądź podobne kształty, a następnie mieszamy z cukrem. Laski cynamonu mielimy razem z goździkami i przesiewamy przez sitko do jabłek. Odstawiamy do 'przegryzienia'.  W tym czasie kruche ciasto wyjmujemy i dzielimy na pół, a następnie grubo wałkujemy. Ciasto przekładamy do formy od tarty, ugniatamy, nakłuwamy i wkładamy do piekarnika na 15 minut w 180`C. Drugą część wkładamy ponownie do lodówki.


Kruszonkę przygotowujemy mikserem. Wszystko wrzucamy do jednej miski i na niskich obrotach mieszamy. Jeżeli to nie wychodzi ( ciasto się nie łączy) najpierw troszkę należy ugnieść, a dopiero potem miksować. 

Gdy ciasto się zarumieni, wyjmujemy z piekarnika i chwilę studzimy. Farsz z jabłek odsączamy z soku i układamy na kruchym cieście. Posypujemy kruszonką 'na bogato', tworząc mały kopiec. Kruche ciasto wyjmujemy z lodówki, cienko wałkujemy i wycinamy podłużne paski, układając na cieście, tak, aby stworzyło koszyczek. Końcówkę ciasta uciskamy widelcem tworząc wzorek. Wierzch ciasta smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy cukrem.

Wkładamy ponownie do piekarnika i pieczemy około 40 minut w 175`C, do zarumienienia.
Smacznego!






Komentarze

  1. Najwspanialsze ciasto świata! Przyznam, że porywam się na różne ciekawe i skomplikowane wyczyny wypiekowe, ale i tak najlepsza jest dla mnie zawsze prawdziwa szarlotka. I odwiedzając różne miejsca zazwyczaj zamawiam to ciasto. Jednak Twoja wygląda CU-DOW-NIE i klasycznie. Brawo, brawo (za skutrczne pobudzenie zdjęciem mych ślinianek). ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj w klubie Dominika! Mam tak samo, jeżeli mam zamówić jakieś ciasto w kawiarni zazwyczaj 99% to szarlotki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszna gruba warstwa jabłek!

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne ciacho, przepięknie się prezentuje :) Szarlotki to dla mnie ciasta nad ciastami a im więcej jabłek tym lepszy wypiek :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!