Apple Pie a'la McDonald


" Dzięki za tak liczne odwiedziny mojego bloga, bardzo mi to schlebia, tak jak wspominałam na Facebooku - z okazji dobicia do 40000 mam dla Was wyjątkowo kaloryczny, ale jakże dobrze znany i smaczny przepis. Lubicie ciastka z jabłkiem? A jedliście te z McDonalda? Zrobiłam wczoraj na deser dokładnie takie same Apple Pie. Ja zrobiłam je klasycznie, ale można uchronić swój organizm i zamiast smażyć je w głębokim tłuszczu, możemy wrzucić je do piekarnika. No ale po kolei - przedstawiam Wam przepis na Apple Pie a'la McDonald."

Składniki:

  • 2 płaty ciasta francuskiego (maślanego)
  • 4 jabłka
  • cynamon
  • cytryna
  • cukier
  • woda 4 łyżki wody

Sposób przygotowania:
Jabłka obrać i pokroić w drobną kostkę. Wrzucić to do garnuszka, zalać sokiem z połówki małej cytryny, zasypać cukrem i cynamonem do smaku ( tak jak lubicie ) i dodać wodę. Gotować parę minut, ale należy pilnować, aby kawałki jabłek się nie rozpadły. Odstawić do ostygnięcia.

Płaty ciasta rozwinąć, lekko posypać mąką i rozwałkować. Podzielić na 12 części ( może być na 20, ciasteczka będą trochę mniejsze ). Na jednej połówce ułożyć dwie łyżeczki schłodzonego farszu i przykrywać szczelnie drugim płatem ciasta. Ja końcówki sklejałam widelcem i jeszcze raz zawijałam, aby farsz podczas smażenia nie wypłynął. 

Smażymy w głębokim oleju rozgrzanym do 180`C przez 4 minuty ( dwie na każdą stronę ).
Jeżeli wolicie piec, proponuję piec w mocno rozgrzanym piekarniku do 220`C przez około 20 minut.

Smacznego!



Komentarze

  1. Zapewne wybrałabym tę opcję z piekarnika;)

    OdpowiedzUsuń
  2. genialny pomysl! te ciastka sa naprawde pyszne, fajnie, ze mozna zrobic ich zdrowsza wersje :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj o nich myślałam :)

    Stanęło na czymś innym, ale też je zrobię :D
    Właśnie nie wiedziałam jak mam do nich jabłka "przetworzyć" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kupuję je jakoś niepokojąco często i sądziłam, że odtworzenie w domu to urban legend. A jednak nie :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!