Przekładaniec truskawkowy


"Sezon na truskawki trwa, a ja zauważyłam, że zapomniałam Wam przedstawić jeden smakowity przepis :) Ale  o tym za chwilę :) Co do sezonu - nie wiem czy Wiecie, ale zaczynają się czereśnie! Od dziś zaczynamy zbiory u mnie na działce. W tym roku wyjątkowo mało podobno, ale to się okaże jak tam dojadę i zobaczę na własne oczy. Już w sumie chciałabym aby te dwa tygodnie minęły i abym w portfelu miała już odłożone pieniądze na wakacje, ale to nie takie proste niestety.  Dlatego czy deszcz, czy płynący z nieba żar, o 5 wstać będzie trzeba i cały dzień na powietrzu spędzić. Ale mimo wszystko, porozmawiam z klientami, może dojdą moje nowe wizytówki, które zrobiłam i porozdaję ich parę, no i pomyślcie - codziennie na targu będę miała dostęp do świeżych smakołyków lata. No to kochani, trzymajcie za mnie kciuki i zapraszam do wypróbowania przepisu - dziś iście letni, bo owocowy - Przekładaniec truskawkowy."


Składniki:

  • 2 Jajka
  • 100 g masła
  • 50 g cukru
  • 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąka ziemniaczana 
  • 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 330 ml śmietanki 30% 
  • 1 łyżeczka cukru waniliowy 
  • 300 g truskawki

Sposób przygotowania:
Na samym początku jajka ubijamy z cukrem. Następnie w drugim naczyniu mieszamy mąkę i proszek, którą dodajemy do masy jajecznej, ciągle ubijając. Dodajemy rozpuszczone masło, a następnie przekładamy do okrągłej wysmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą formy i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180`C przez 30 minut.

W tym czasie truskawki należy umyć, obrać i pokroić w plasterki, odstawić na później. Śmietankę ubić na sztywną pianę pod koniec powinniśmy dodać cukier. Wszystko wkładamy do lodówki do momentu wystudzenia ciasta.

Ostudzone ciasto należy przekroić w pół i przełożyć najpierw śmietaną a następnie warstwą truskawek. Na truskawki nakładamy drugi blat i powtarzamy czynność. Odstawiamy na godzinkę - będzie wtedy dużo smaczniejsze!

Tyle :)
Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!