Grejpfrulada i napoje chłodzące


" Ciepło, co? Bardzo przyjemnie się robi na zewnątrz, czuć te nadchodzące wakacje - wreszcie! Podobno gdy nadchodzi lato, ludzie się zmieniają - odkładają codzienne zmartwienia na bok, zdejmują swoje 'uniformy' i zmieniają się nie do poznania. Z Wami też tak jest? Powiem Wam, że ja tak chyba mam. Przestaje się zamartwiać, jak to mam w zwyczaju, i żyję chwilą. Dlatego tak bardzo wyczekuję wakacji. A jeżeli o nich mowa - jak radzicie sobie z upałami? U mnie widać co chwilę lemoniadę, smoothie truskawkowe albo mrożoną kawę z syropem waniliowym, lubicie? Dostałam jakiś czas temu zestaw AbraKAWAbra i mimo, że jestem baristką, powiem Wam, że taka rozpuszczalna kawa, umożliwia w mgnieniu oka przygotować zimny napój. Potrzebujemy tylko blender, kostki lodu, mleko, kawę rozpuszczalną ( u mnie Jacobs) i syrop smakowy. 30s i kawa gotowa :) Możecie dodać jeszcze trochę lodów waniliowych jeżeli lubicie <3 i gotowe. Ale coś, co piję najczęściej to zdecydowanie grejpfrulada - brzmi dziwnie, ale smakuje wyjątkowo dobrze! Spróbujcie w te upały :) "

Składniki na 1 litr
  • 1 cytryna
  • 1 grejpfrut
  • 80g cukru 
  • szklanka gorącej wody
  • zimna woda
  • kostki lodu

Sposób przygotowania:
Cytrynę myjemy i obieramy, tworząc kwadraty. Kroimy na plasterki i wrzucamy do dzbanka. Zasypujemy cukrem i odstawiamy.

Grejpfruta kroimy na pół. Jedną połówkę wyciskamy, a drugą obieramy i kroimy na plasterki. Sok przelewamy do dzbanka, a następnie wrzucamy resztę owocu. Wszystko zalewamy szklanką gorącej wody i odstawiamy na 5 minut, a następnie zalewamy resztę dzbanka zimną wodą, wrzucamy kostki lodu i podajmy.

Wyjątkowo orzeźwiające!
Podajemy schłodzone.

Na zdrowie!




Komentarze

  1. Ooo, mi by taki napój bardzo smakował. Uwielbiam grejpfruty! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie go spróbuj! Prosty w wykonaniu, a taki smaczny :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!