Muffiny mleczno-czekoladowe


" Chciałam w tym tygodniu nadgonić trochę naukę, ale coś mi się wydaję, że moje postanowienie nie wypali - za dużo pracy. Aby nabrać siły zamierzam przez ten tydzień odpoczywać wieczorami w kuchni, bo ostatnie dni były pod tym względem trochę ubogie. W związku z tym, że na pracę nie narzekam, muszę przyznać, że zaczyna mi brakować snu. Powoli zaczynam tęsknić za wolnymi godzinami spędzonymi na świeżym powietrzu, pociesza mnie fakt, że już niedługo będę miała parę tygodni wakacji. A jeżeli mowa o wakacjach - już nie mogę się doczekać kupowania sprzętu do mojej ogrodowej kuchni, ach! W sumie same pozytywy. A, kupiłam statyw! Mam nadzieję, że moje zdjęcia staną się jeszcze lepsze. Zresztą sami to ocenicie. Dziś - na waszą prośbę - mam dla Was przygotowany przepis na Muffiny Mleczno-Czekoladowe, mojego autorstwa, wypróbujcie i powiedzcie czy dobre, zapraszam!

Składniki:

  • 300g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 80g cukru
  • 1 jajko
  • 200ml mleka - jak będzie za gęste to dodajcie jeszcze trochę
  • 100g masła śmietankowego
  • 50g gorzkiej czekolady * 
Sposób przygotowania:
Rozgrzewamy piekarnik do 190`C.

Do wysokiej miski wsypujemy wszystkie suche składniki - mąkę, proszek i cukier.
Masło rozpuszczamy i studzimy. Jajko z mlekiem w temperaturze pokojowej roztrzepujemy i łączymy z masłem ( ostygniętym, aby się nam nic nie zważyło! ).

Pod koniec rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej ( na rondelek z wrzącą wodą nakładamy miskę z pokruszoną czekoladą ). Gdy czekolada się całkowicie rozpuści wlewamy po ściance miski z masą i lekko mieszamy, aby powstała nam dwu kolorowa masa.

Papilotkami wykładamy formę do muffin. Nakładamy około 1/2, 2/3 wysokości w zależności czy chcemy aby muffiny mocno nam wyrosły, bądź nie.
Pieczemy około 20 minut, pod koniec pieczenia sprawdzając patyczkiem ( po ciemnej stronie, patyczek może pokryć się czekoladą).

* Muffiny studzimy na blaszce - wychodzą dosyć wytrawne, jeżeli wolicie słodką wersję, gorzką czekoladę wymieńcie na mleczną, i dodajcie około 100g cukru. 

To tyle. Życzę Smacznego!




Komentarze

  1. Przepysznie i pięknie! Bardzo smaczny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki! :) Polecam go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepysznie wyglądają:)
    Zapisuje przepis

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepraszam (może za głupie) pytanie: dodajemy płynne składniki do sypkich czy odwrotnie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak naprawdę wszystko jedno, ja dodaję zawsze mokre do suchych :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!