Makaron z serem i truskawkami


" Tak, tak, tak! Truskawki zaczerwieniły targi :) I co lepsze - są już też nasze rodzime, polskie truskawki! Pierwsze co robię po kupieniu truskawek to koktajl truskawkowy, ale w tym roku zrobiłam smoothie truskawkowe, równie smaczne, a smak truskawek nie ukrywa się za śmietanką czy mlekiem. Polecam każdemu miłośnikowi tych cudownych owoców. Rozmawiałam ostatnio z koleżanką, że wszystkie owoce po dłuższym spożywaniu się w końcu nudzą. Zgadzam się z tym w 99% Dlaczego nie w 100%? Bo truskawki, jako jedyne mogę jeść cały czas. Czereśni, po przekroczeniu pewnej ilości zjedzonych kilogramów, już nie przyjmuję, tak samo bananów czy malin. Postanowiłam, że gdy będę na targu kupię na cały rok do zamrożenia.  O ile ich wcześniej nie zjem... ;) Dziś iście Polska potrawa - w klimacie truskawek -  Makaron z serem i truskawkami. "

Składniki dla 4 osób:

  • paczka ulubionego makaronu ( świderki, rurki, nitki)
  • kostka tłustego białego sera ( tak żeby nie dodawać śmietany)
  • 0,5 kg świeżych truskawek
  • ewentualnie 15 zmiksowanych truskawek 
Sposób przygotowania:

Makaron gotujemy zgodnie z zaleceniami z opakowania. Odcedzamy. Układamy na talerzu w mały kopiec.
Ser rozgniatamy i nakładamy na makaron. 

Truskawki myjemy, wyjmujemy szypułki i kroimy na ćwiartki. Układamy na wierzchu, posypujemy cukrem zgodnie ze swoimi upodobaniami ( ja dałam nie całą łyżeczkę). 

*Jeżeli ktoś chcę mega truskawkowe danie, polecam przed nałożeniem truskawek, polać talerz sosem truskawkowym.






Komentarze

  1. No patrz, a ja sie jakos nigdy nie moglam do niego przekonac. Nie moja bajka chyba. Za to wyglada uroczo :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!