Baba z wozu czyli... Baba czekoladowo-pomarańczowa


" Macie czasami tak, że czas stoi w miejscu, że nic się innego nie liczy? Ja miewam tak zawsze, gdy wyjeżdżam gdzieś z eM. Dzięki chwilom spędzonym razem z nim, staję się od razu pełna energii i gotowa na nowe wyzwania. Tym razem, było mi tak błogo, że zapomniałam o zbliżającej się obronie pracy licencjackiej, o tym, że to wcale nie lipiec, tylko dopiero początek maja. Złudna nadzieja prowadziła mnie codziennie rano ( po 12 ) na łódkę, pozwalając mi nie myśleć o zbliżającej się pracy. Ale powrót do rzeczywistości nie okazał się wcale taki zły. 
  1. Nr.1 Zostałam Cookletterm miesiąca Maj 2012 :)!, 
  2. Nr.2 Wygrałam u Emci przepiękne ściereczki, 
  3. Nr.3 Dostałam propozycję udziału w programie kulinarnym i nie mówię tu o Ugotowanych, bo na to się nie zgodziłam. 

Powiem Wam, że do szczęścia brakuję mi tylko Was. Chciałabym aby ten blog ciągle się rozwijał, żebyście  czerpali z niego garściami, a jak się uda, żebyście mieli jakąś korzyść z zaglądania tu od czasu do czasu, myślę tu o jakiś konkursach i nagrodach z nimi związanymi. Tylko szczerze mówiąc, jestem w tym na razie zielona, więc dajcie mi jeszcze trochę czasu. I tak uważam, że Słodkie Przyjemności w ciągu tego roku niesamowicie się rozwinęły, no i poznałam Was, czego nikt mi już nie zabierze! No dobra, już więcej nie zanudzam, teraz coś w końcu dla  Waszego podniebienia - Babka Czekoladowo-Pomarańczowa. Połączenie dwóch najlepszych składników. Nic dodać, nic ująć. Ciasto podbiło dzisiejszy rodzinny obiad, więc z czystym sumieniem mogę polecić przepis każdemu z Was! "

Składniki:
  • 300 g mąki pszennej
  • 300 g cukru białego
  • 75 g kakao w proszku
  • 125 g miękkiego masła
  • 2 łyżki zmielonej skórki pomarańczowej
  • 125 ml świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
  • 3 duże jaja
  • 60 ml wody
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Sposób przygotowania:
Piekarnik rozgrzewamy do 180`C.

Do dużej miski wsypujemy mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia i sól. Mieszamy i  dodajemy resztę składników - miękkie masło, skórkę pomarańczową, sok z pomarańczy, wodę, jaja. Wszystko mieszamy na wolnych obrotach mikserem. 

Następnie zwiększamy obroty i mieszamy przez 5 minut, aż ciasto zgęstnieje. Gotowe ciasto przekładamy do okrągłej formy i pieczemy 35-45 minut, aż do momentu gdy wkładany patyczek będzie suchy.

Smacznego!







Komentarze