Słodko i zdrowo - Batoniki Owsiane


" Zbliża się naprawdę bardzo długi weekend. Macie już plany? Na mnie czekają polskie Mazury! Już się nie mogę doczekać, 11 osób do wykarmienia - jak strasznie mnie to cieszy, heh. Mam nadzieję, że starczy mi sił i pomysłów na jakieś smakołyki na wiosenne śniadania i majowe grille. A do tego pogoda ma być iście letnia. I tego mi trzeba. Mam nadzieję, że pojadę w podróż z czystym kontem. Licencjata zamierzam skończyć do niedzieli. No. Zobaczymy. Dziś propozycja na zdrowe słodkości. Zbliża się czas wyjazdów i plażowania, więc powoli powinniśmy zacząć dbać o linię. Mam dla Was przepis na banalne, bez cukru a mimo wszystko słodkie i pyszne Batoniki Owsiane. Polecam! Przepis dostałam od Karoliny z Kawiarni Zaczarowany Ogród "

Składniki:
  • puszka mleka skondensowanego
  • 75g wiórków kokosowych
  • 250g płatków owsianych
  • 125g dyni, sezamu, słonecznika
  • 125g orzechów ( ja dałam laskowe )
  • 100g żurawiny  ( ja dałam rodzynki)
Sposób przygotowania:
Mleko przelewamy do rondelka i podgrzewamy ciągle mieszając. W dużej misce wsypujemy wszystkie suche składniki i mieszamy ze sobą dokładnie.

Mieszankę zalewamy mlekiem skondensowanym i wszystko łączymy. Całość  przekładamy do blachy wyłożonej pergaminem. Naszą owsianą masę starannie ugniatamy i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 130`C na 60 minut, pod koniec pilnując koloru zarumienienia.

Wyjmujemy z piekarnika i dokładnie po 15 minutach kroimy na małe kwadraty.
Zawijamy w pergamin i zabieramy ze sobą na drugie śniadanie.

Smacznego!





Komentarze

  1. wygladaja fantastycznie :) Zapisuję koniecznie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne do przegryzania zawsze i wszędzie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te batoniki! W zeszłe wakacje miałam na nie taką fazę, że piekłam 3 razy w tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te batoniki są pyszne! Najbardziej mi się w nich podoba to, że są tak proste ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tutaj dlugi weekend dopiero za tydzien, juz nie moge sie doczekac. A batoniki idealne na szlak :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na mnie co prawda nie czekają Mazury ani sporo osób do wykarmienia...ale zawsze chętnie skradnę dobrego owsianego batonika ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepięknie Ci wyszły! i na pewno smakowite! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. zabieram się dzisiaj za nie ale powiedz mi tylko czy to mleko skondensowane ma byc słodzone czy zwykłe? One mają słodyczod samej żurawiny i orzechów?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja dałam słodkie - jeżeli nie lubisz za bardzo słodyczy - możesz dać zwykłe - kwestia uzależnienia od słodyczy ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!