Migdałowe ciasto z białek z białą czekoladą


" Dziś światowy dzień książki i praw autorskich. Czytacie? Ja mam pełno książek przygotowanych do czytania tylko jakoś czasu brak niestety. Ale czekam na czerwiec (i letnią majówkę!), wtedy zamierzam je wszystkie przeczytać, na plaży, na kajaku, na działce z Czereśniami... A jak to jest z tymi prawami autorskimi na blogach kulinarnych? Niby kiedyś ktoś pierwszy raz napisał przepis na kruche ciasto i czy używanie tego przepisu to plagiat? Co o tym myślicie? Ja mam dla Was mój autorski przepis na wykorzystywanie niepotrzebnych białek. Poprzedni przepis na Czekoladowe, bardzo Wam  przypadło do gustu, dlatego postanowiłam stworzyć coś nowego. Ciasto jest duże, ze względu na ilość białek - czekały na mnie aż się nimi zainteresuje ponad tydzień więc można je zbierać parę dni i wykorzystać je w momencie aż uzbiera nam się duża szklanka. Wykorzystałam pomysł Elizy na polewę z  białej czekolady.  Zapraszam na Migdałowe ciasto z białek z białą czekoladą. "

Składniki:
  • 430g białek
  • 310g mąki
  • 350g cukru 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 40g roztopionej białej czekolady
  • 15g zmielonych migdałów
  • 3 łyżki wody
  • 2 łyżki cukru
  • 100g margaryny
  • 4 łyżki mleka w proszku
Sposób przygotowania:
Piekarnik nagrzewamy do 175`C.
Wodę z cukrem gotujemy w rondelku, gdy cukier się rozpuści dodajemy margarynę i czekamy aż się całkowicie roztopi. Zdejmujemy z ognia i dodajemy mleko w proszku. Mieszamy i odstawiamy do ostygnięcia.

Białka przelewamy do wysokiej miski. Ubijamy do momentu, aż powstanie sztywna piana. Dodajemy stopniowo cukier i dalej ubijamy (jak na bezy).

W drugiej misce przesiewamy mąkę, migdały i proszek do pieczenia. W kąpieli wodnej rozpuszczamy białą czekoladę i przestygniętą dodajemy do białek razem z ostudzoną masą czekoladową. Wszystko delikatnie mieszamy. Następnie wsypujemy partiami mąkę i wszystko delikatnie mieszamy.

Dużą formę wykładamy papierem do pieczenia i przelewamy do niej ciasto. Pieczemy 30 minut w 180`C - do suchego patyczka. Ciasto ściemnieje. Pod koniec pieczenia zmniejszyłam temperaturę do 175`C i wyłączyłam górną grzałkę.

Studzimy przez pierwsze 5 min w piekarniku, następnie do całkowitego wystudzenia pozostawiamy w formie. Posypujemy cukrem pudrem. Podajemy z gorącą herbatą z cytryną.

Smacznego!



Komentarze

  1. pięknie wygląda! ;) i świetny pomysł na spożytkowanie białek :) a tak a propos dnia książki, to ja mam mnóstwo odłożonych "na później" i też tylko czekam na "wakacje", niestety majówkę będę miała skopaną (szkoda mi brać urlopu, bo i tak nie mam żadnych planów), ale może w końcu przysiądę do jakiejś fajnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to przynajmniej nie jestem sama. Zrobi się ciepło to się będzie chciało siedzieć na ławeczce i czytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. filiżanka herbaty, duuży kawałek ciasta i juz jest uśmiech.

    OdpowiedzUsuń
  4. ładnie wygląda, do kawki super propozycja:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. :) Czekoladowe baaardzo mi smakowało więc nowa propozycja koniecznie do wypróbowania :) I cieszę się bardzo że biała polewa przypadła Ci do gustu :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!