Brownies mocno czekoladowe



" Dzień czekolady za nami.W sumie u mnie takie dni obchodzi się parę razy w miesiącu. Dzisiaj w mojej kuchni było naprawdę smacznie - najpierw przepyszny zbożowy chleb z chrupiącą skórką na śniadanie, potem na deser Brownies z okazji Święta Czekolady. Powiem szczerze, że było to moje pierwsze brownies, i na pewno nie ostatnie. Chrupka skorupka i miękkie wnętrze, najlepsze na ciepło. Niestety wszystkie zapasy lodów zniknęły wraz z końcem świąt, ale czekoladocholicy polecają brownies z lodami na ciepło, spróbujcie i Wy!"


Potrzebujemy:

  • 250g gorzkiej czekolady ( ja dałam 200 mlecznej i 50 gorzkiej)
  • 120g masła
  • 5 jajek
  • 60g mąki
  • 250g cukru
Sposób przygotowania:
Na sam początek rozpuszczamy w kąpieli wodnej masło i czekoladę, następnie odstawiamy do przestudzenia. Oddzielamy białka od żółtek i ubijamy żółtka z cukrem na gładką masę. Białka przydadzą nam się zaraz do piany z białek. 

Do ubitych żółtek należy partiami dodawać masę czekoladową, aż do całkowitego połączenia. Następnie dodajemy mąkę, a potem ubitą pianę z  białek i delikatnie mieszamy.
 
Ciasto przelewamy do mniejszej tortownicy (23cm). Pieczemy około 45 min w 165 stopniach.  

Ciasto możemy polać rozpuszczoną czekoladą mleczną ( 150g mlecznej czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej i rozsmarowujemy po ostudzonym cieście).

Smacznego!

Komentarze

  1. niebotycznie czekoladowy przepis.
    pysznieee..

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie święto czekolady też bywa znacznie częściej niż raz w roku ;-) Ale takiemu brownie aż grzech się opierać i je upiec tylko raz...;)

    OdpowiedzUsuń
  3. najbardziej podoba mi się ta czekoladowo-mleczna polewa...mmmm...zdaje się być słodką kropeczką nad ''i'' w postaci przepysznie czekoladowego brownise. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!