101. Sękacz w formie i Alleluja!


"No moi drodzy, mam nadzieję, że wszystkie wypieki dobiegają już końca. U mnie, strasznie dużo niewypałów w tym roku, którymi nie będę się chwalić, ale muszę przyznać, że też sporo pyszności które stworzyłam, więc się tym pocieszam. Wypiekami będę się chwalić w miarę możliwości, jak najszybciej-dziś pierwszy wraz z życzeniami. Sękacz w formie. Mocno jajeczne ciasto, dlatego idealne na Wielkanoc. Przepis czekał w roboczych okrągły rok, dlatego tym większa moja satysfakcja, że nareszcie mogłam Wam go pokazać. Polecam!"

Składniki: cytuję za przepisem z Biedronki

  • 150 g mąki pszennej 
  • 100 g mąki lub skrobi ziemniaczanej
  • 250 g masła
  • 7 jajek
  • 200 g cukru pudru
  • cukier waniliowy
  • 50 g migdałów
  • ew. 1 łyżka rumu
Przygotowanie ciasta:
 Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka ucieramy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym, dolewamy roztopione i przestudzone masło. 


Następnie dodajemy obrane i zmielone migdały, ew. rum i przesiane obie mąki. Dokładnie ucieramy ze sobą wszystkie składniki, a na końcu dolewamy ubitą na sztywno pianę z białek, ostrożnie przy tym mieszając aby pozostało jak najwięcej w niej powietrza. 


Formę smarujemy masłem i wlewamy na dno cienką warstwę ciasta. I tu pojawia się utrudnienie - wkładamy formę z ciastem na 5 minut do nagrzanego do 160-180°C piekarnika. Za każdym razem, gdy ciasto upiecze się na brązowo, wlewamy na nie kolejną cienką warstwę. Ponownie wkładamy formę na 5 minut do piekarnika.


 Po wyczerpaniu się ciasta, babkę sękaczową wyjmujemy, a gdy ostygnie posypujemy ją cukrem pudrem.
Smacznego!!


Zdrowych, spokojnych, SŁODKICH i udanych świąt Wam życzę. Strasznie szybko ten czas leci, wydaje mi się, że niedawno pisałam Wam Bożonarodzeniowe życzenia, heh, życzę Wam w takim razie abyście mieli możliwość delektować się czasem w gronie rodzinnym, smakować każdą wolną chwilę, która jest tylko dla Was i nie poddawać się. Bywają wzloty i upadki, ale zawsze jakoś sobie z nimi radzimy, i życzę Wam aby tak pozostało! Wesołego Alleluja !


Hallelujah !

Komentarze

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!