Muffiny Jaffa


" Ja już nie planuję dnia co do godziny. Muszę planować swój dzień co do minuty!  Nie wiem ile tak wytrzymam, ale muszę przyznać, że mimo tego, że jest to trochę stresujące, czuję ciekawy dreszczyk emocji. Na brak pracy nie narzekam, jedynie czego mi potrzeba to realizacja zamierzonych celów, co jak się okazuje, wcale takie proste nie jest. Ale nie poddaję się i dumam jak tu rozwiązać te moje male problemy. Na dziś przygotowałam Muffiny Jaffa. Niby zwykłe, tradycyjnie z nutką czekolady, ale smaku dodaje starta skórka pomarańczowa. Dodatkowo dodałam od siebie krem czekoladowy jako niespodziewajka. Jak już mówiłam, muffiny tradycyjne - nie do końca wpadające w mój gust - dużo smaczniejsze są z wiśniami, ale te też mogą być. Pasują na drugie śniadanie, albo przekąskę w ciągu dnia. Polecam na ten wczesnowiosenny poranek."

Przepis pochodzi ze Złotej Księgi Czekolady
Składniki:
  • 300g maki
  • 2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 200g cukru
  • 1 duze jajko
  • 180ml mleka
  • 125ml oleju roślinnego
  • 2 lyzki rozdrobnionej skorki pomarańczowej
  • 180g wiorkow gorzkiej czekolady (dałam  90g)
  • 90 g kremu czekoladowego ( kanapkowego )
Sposób przygotowania:
Na początek piekarnik rozgrzewamy do 190`C. Formę do Muffin wykładamy papilotkami.

Do dużej miski wsypujemy wszystkie sypkie składniki ( poza cukrem ).
W drugiej misce mikserem na wysokich obrotach ubijamy cukier, jajko, mleko , skórkę pomarańczowa i olej. Składniki płynne wlewamy do suchych i delikatnie mieszamy. 


Dodajemy wiorki czekoladowe i przekładamy do papilotek do połowy wysokości. 1/3 łyżeczki kremu czekoladowego nakładamy do muffinek i przykrywamy resztą ciasta. Całkowita  wysokość ciasta w muffinach nie powinna przekraczać  2/3 wysokości.


Pieczemy około 15 - 20 minut. Studzimy na kratce.
Smacznego! 




Komentarze

  1. Skoro za ciasteczkami jaffa przepadam, to i takie muffiny pewnie trafilyby w moj gust :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuszące:D Połączenie czekoladowo- pomarańczowe jest takie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi być przepyszne:) pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!