Kakaowe muffiny z wiśniami


" Świat mi się trochę przewrócił do góry nogami! Ale jakoś mnie to nie przestraszyło. O dziwo strasznie mnie podbudowało. Ciężki miesiąc przede mną, mnóstwo pracy, praktyki i nowe zadania. Troszkę dziwne uczucie, ale po raz kolejny mogę siebie sprawdzić, jak na razie idzie mi całkiem nieźle. A do tego słodki poranek z ukochanym i te wyśmienite, idealnie wyważone w smaku muffiny kakaowe z wiśnią na śniadanie. Przepis pochodzi ze Złotej Księgi Czekolady, podarowanej mi przez mego lubego. Mniami!"

Składniki:
(około 12 muffin)
  • 225g mąki pszennej
  • 50g kakao w proszku
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 duże jajka
  • 100g brązowego cukru
  • 125g miękkiego masła
  • 180ml mleka
  • 24 kandyzowane wiśnie (ja dałam mrożone)
Sposób przygotowania:

Na sam początek rozgrzewamy piekarnik do 190`C. 

W jednej misce wsypujemy mąkę, kakao i proszek do pieczenia.W drugiej misce ucieramy jajka z masłem i cukrem na wysokich obrotach. Przełączamy mikser na najniższe obroty i dodajemy przemiennie mąkę i mleko.

Foremki napełniamy ciastem do 3/4 wysokości ( ciasto jest dosyć gęste ) i posypujemy je 4 wisienkami. 

Czas pieczenia to około 20-25 minut.

Smacznego!


Komentarze