Ptysie z bitą śmietaną


" Dziś przygotowałam dla Was przepis na ptysie z bitą śmietaną. Chyba każdy lubi te małe cuda, co? Pomijam oczywiście tych, którzy nie przepadają za słodkimi wytworami z jakimkolwiek kremem. W sumie ja też się tego tyczę, ale jednak ptysie, eklerki i karpatki się w to nie wliczają. Mogłabym je jeść tonami - choć nie wyszłoby mi to raczej na dobre :) Przepis podstawowy, często przeze mnie wykorzystywany. Bitą śmietanę można zostąpić budyniem lub kremem patissiere. Słodko polecam! "

Składniki:
  • 220 g mąki
  • szczypta soli
  • 100 g masła
  • 280 ml wody
  • 5 jaj
  • 400ml śmietanki 36% 
  • 4 łyżki cukru z prawdziwą wanilią
Sposób przygotowania:
Wodę wlewamy do rondelka i dodajemy masło i szczyptę soli. Gdy masło całkowicie się rozpuści dodajemy mąkę i mieszamy tak aby nie powstały grudki . Ciasto zdejmujemy z gazu gdy masa będzie odchodzić od ścianek - po około 6 minutach podgrzewania. Odstawiamy do  wystudzenia - ja pozostawiam na 10-15 minut.

W tym czasie ubijamy śmietankę. Gdy masa lekko stężeje dodajemy cukier.
Gdy będzie sztywna wkładamy do lodówki i chłodzimy.

Ostudzone ciasto przekładamy do miski i miksujemy na wysokich obrotach dodając po jednym jajku - 1 jajko na minutę. Gotową masę przekładamy do szprycy a następnie wyciskamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia w lekkich odstępach małe kulki.

Pieczemy w rozgrzanym do 220`C piekarniku przez ok. 20 minut. 
Ostudzone ptysie nadziewamy za pomoc szprycy bitą śmietaną.*
Smacznego! 

*Ptysie najlepiej smakują po godzinie  lub dwóch gdy nasiąkną kremem.

Komentarze