Pierniczki Świąteczne




" Jak tam u Was przygotowania do świąt?? Ach, u mnie tak na prawdę wszystko jeszcze przede mną - ale jako zapobiegliwa Słodka Gospodyni wszystko mam przygotowane w zamrażalce - wystarczy tylko rozwałkować i upiec. Oczywiście, trochę przesadzam. Niektórych słodkości nie da się zamrozić tak aby były równie smakowite na Wigilijnym stole, dlatego dziś przede mną jeszcze parę wypieków, których szczerze mówiąc, nie mogłam się doczekać. Pierwszy raz będę robiła np. drożdżowy makowiec. Toż to na prawdę dla mnie wyzwanie, z ciastem drożdżowym miałam jak na razie jedynie do czynienia przy robieniu Pizzy. Mam nadzieję, że wszystko wyjdzie. Nie wiem czy zdążę pochwalić się przed świętami moimi wypiekami, więc chociaż tym jednym, przepisem na pierniczki, pochwalę się jak trzeba. Oto Pierniczki Świąteczne. "

Składniki ( Trochę jak na Pepparkokor - szwedzkie pierniki)

  • 220 g margaryny
  • 200 g cukru pudru
  • 300 g sztucznego miodu
  • 750 g mąki tortowej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczka cynamonu
  • 5 łyżeczki przyprawy korzennej do piernika
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 jajka
Sposób przygotowania:

Na sam początek  w rondelku rozpuszczamy masło z miodem i cukrem. Odstawiamy po całkowitym rozpuszczeniu się cukru do przestygnięcia.  W misce mieszamy mąkę z proszkiem i wszystkimi przyprawami, dodajemy jajka i wcześniej rozpuszczone masło.
Dokładnie mieszamy ciasto ( może być nawet mikserem, jest bardzo klejące) i odstawiamy  na co najmniej 2 godziny do  lodówki.  
Po tym czasie ciasto nabiera odpowiedniej konsystencji co pozwala nam cienko je rozwałkować. Foremkami wycinamy ulubione kształty. Pieczemy w  temp. 170`C około 6-7 minut - do momentu zarumienienia się. Studzimy na kratce.
Po ostudzeniu dekorujemy.


Lukier z białek:
  • 1 białko
  • 1 szklanka cukru pudru

Sposób przygotowania:

Mieszamy mikserem elektrycznym aby masa była bielsza. Dodajemy ulubione barwniki i dekorujemy pierniczki.





Komentarze