Włoskie Biscotti z orzechami laskowymi i białą czekoladą


" Miałam po prostu napisać życzenia. Miałam. Ale postanowiłam, że przed Wigilią pochwalę się z Wami jeszcze jednym szybkim przepisem. Idealnym do herbaty i kawy po całym świątecznym obiedzie. Więc jak nie macie pomysłu co jutro położyć na Bożonarodzeniowy stół to chyba Wasz problem właśnie rozwiązałam. Swój na pewno. No ale teraz szybciutko przepis na włoskie pierniczki tylko troszeczkę słodkie (czyli dla mnie prawie wcale) - Biscotti z orzechami laskowymi i białą czekoladą "

Składniki:
  • 115 g miękkiego masła
  • 150 g cukru pudru 
  • 4 łyżki miodu
  • 2 jajka
  • 2 1/4 szklanki maki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 biała czekolada pokrojona na małe kawałeczki
  • 0,5 szklanki wyłuskanych orzechów laskowych 
  • garść rodzynek
Sposób przygotowania:
Rozgrzać piekarnik do 180`C Mąkę wymieszać z solą i  proszkiem do pieczenia.
Masło utrzeć z cukrem na lekką, puszystą masę, dodać miód – wciąż ucierając – dodawać po jednym jajku. Następnie dodać partiami mąkę (stale mieszając na wolnych obrotach), a na koniec - orzechy , białą czekoladę i rodzynki.


Gotowe ciasto podzielić na części ( dwie lub 4 w zależności czy wolicie żeby były mniejsze lub większe kawałki) i z każdej części uformować wałek. Kawałki ułożyć na blaszce pokrytej papierem do pieczenia.


Piec ok.  30 minut, do momentu aż ciasto się dobrze zrumieni. Odczekać (ok. 5 - 10 min), po czym pokroić na kromki o grubości ok. 1 cm. Ułożyć je znowu na blasze i piec ok. 8-10 minut, przewracając je ewentualnie na drugą stronę w połowie pieczenia.


Wystudzić na kratce polać ulubioną polewą ( u mnie z białej czekolady i śmietanki 30%). Podobno idealne do przechowywania w pudełku.
Smacznego!



" Mam nadzieję, że święta spędzicie w domowej atmosferze, wśród najbliższych Wam osób, że wszystkie potrawy na stole zjecie przynajmniej po kawałeczku, że brzuszek nie urośnie, a jak urośnie to,  że nie będzie Wam to przeszkadzało. Chciałabym Wam życzyć zdrowych, wesołych i spokojnych świąt Bożego Narodzenia, miłości, spokoju ducha i wyrozumiałości dla bliskich. Sobie - abyście równie licznie mnie odwiedzali i czasem co nieco napisali. Wesołych świąt! "

Komentarze

  1. fajne te Twoje ciasteczka.
    słodkich świąt!

    OdpowiedzUsuń
  2. i naprawdę smaczne! :) Cała rodzina mnie zachwalała. Dziękuję i życzę miłej końcówki już chyba dla większości spędzonej w łóżku :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!