Tarta Owocowa


" Tegoroczne święto Niepodległości przebiegło w Warszawie dość burzliwie. i chyba nie potrzeba tu zbędnych komentarzy. Mimo wszystko, uznaję ten weekend za naprawdę udany. Potrzebowałam odpoczynku, wyjścia z bliskimi mi osobami i spędzenia go z eM., bo ostatnio nie było takiej możliwości. Pierwszy prezent urodzinowy już dostałam, drugi zafundowałam sobie dziś sama, a ten największy - samochód - za dwa tygodnie będzie mój. Co jak co, ale już się nie mogę doczekać nowych zamówionych na prezent patelni, stacjonarnego blendera i nowych dodatków do kuchni. Ach! Same dobre wiadomości! Coś nie wiele napisałam o pieczeniu, co? Ale oczywiście nie obyło się bez niego w ten weekend. Mam dla Was parę nowych przepisów. Pierwszy dość tematyczny. Tarta Owocowa. W sam raz na świąteczny stół."


Składniki na kruche ciasto
  • 250 g mąki
  • 100 g masła
  • 2 zółtka
  • 70 g cukru pudru
  • opakowanie cukru wanilinowego
  • 2 łyżki śmietany


Mąkę wysypujemy na stolnicę. Dodajemy poszatkowane masło. Z cukru i żółtek tworzymy kogiel mogiel. Dodajemy śmietanę i łączymy wszystkie składniki. Ugniecione ciasto wkładamy na 30 minut do zamrażalki. *
Ciasto rozwałkowujemy i rozkładamy na formie do pieczenia. Wkładamy do piekarnika na 15 minut na 180`C. Bądź do momentu zarumienienia się ciasta.

Składniki na wierzch ciasta
  • 1 budyń waniliowy + potrzebne do niego składniki ( mleko + łyżeczka cukru)
  • Owoce sezonowe ( w moim wypadku były to czerwone owoce - porzeczki, truskawki i wiśnie)
  • Wiórki z białej czekolady


Budyń gotujemy i studzimy. Wylewamy na podpieczony spód. Na wierzch wrzucamy ulubione owoce. 
Posypujemy wszystko startą białą czekoladą.
Możemy włożyć ciasto jeszcze na 10 minut do piekarnika - opcjonalnie. 
Dla mnie posypanie ciasta czekoladą jest zakończeniem tej produkcji.
Parę minut później ciasto znika, więc - kto pierwszy ten lepszy.


Smacznego!



*Kruche Ciasto możemy wykorzystywać od razu, ale również świetnie nadaje się wyjęte z zamrażalki parę dni później. Ja robię podwójną, a czasem nawet potrójną porcję, aby mieć na szybką szarlotkę.


Komentarze

  1. Hej, czekam na kontakt w sprawie konkursu w Lawendowym Domu. Pamiętasz, chodzi o sznurek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej cudownie, nie wiedziałam nigdzie wyników. jak się z Tobą skontaktować?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Słodko dziękuję za pozostawione komentarze!