Tarta Jabłkowa





" Czasem mam tak, że jestem skłonna zrobić w tygodniu z 4 nowe posty, a czasami trudno zrobić jeden na miesiąc. Nie do końca wiem od czego to zależy. Wiem, że słodkości mi się już piętrzą w folderze gotowe do publikacji, i co? I nic. Z trudem zmuszam się do odejścia z kuchni, usadowienia się przed laptopem. Może to być spowodowane WIELKĄ niechęcią do pisania pracy licencjackiej, której już pierwszy rozdział powinien być gotowy za dokładnie 8 dni. I tak. Nadal nie mam ani jednej strony, za to już 3 książki do bibliografii, ej, to już coś! Przez co sam widok laptopa mnie przeraża ( on mnie woła, ale staram się go nie słuchać ). Sporo, na prawdę, sporo ostatnio na blogu przepisów z jabłkami. Nie chcę kończyć tej jesiennej passy, więc mam jeszcze jeden, jabłkowy przepis, godny polecenia. Powiem tylko, że tartę zrobiłam wczoraj wieczorem, a rano nie było już nic. Może to Was przekona. Dziś, na jesienny (jeszcze ciepły!) wieczór, w dniu gdzie wszystko wydaje się dłuższe, 
Tarta Jabłkowa. "





Ciasto kruche

  • 250g maki
  • 1 cukier wanilinowy
  • 3 żółtka
  • 2 łyżki śmietany
  • masło 100 g


Owocowe wypełnienie

  • 1 kg jabłek
  • cynamon ( u mnie świeżo zmielony)
  • 50 g cukru pudru do posypania jabłek





Ciasto kruche wyrabiamy ręcznie bądź robotem. Mąkę i masło pokrojone na mniejsze kawałki ugniatamy. Dodajemy kogiel mogiel zrobiony z cukrów i żółtek. Dla lepszego połączenia dodajemy śmietanę. Gotowe cisto wkładamy na 30 minut do zamrażalki.


Owoce obieramy i kroimy w cienkie plasterki ( ja to robię na krajalnicy ).

Gdy ciasto nam się już lekko zmrozi, 2/3 wałkujemy i układamy na formę od tarty ( polecam formę z ikeii z wykładanym dnem ). i wkładamy do piekarnika na 10 minut i pieczemy w 180`C.
Po 10 minutach wyjmujemy i układamy "w kolo" jabłka które posypujemy cukrem i cynamonem. Wierzch zdobimy resztą ciasta wedle uznania.
Całość pieczemy 40 minut w 180`C. Pod koniec co jakiś czas podglądając czy ciasto nie rumieni się za bardzo. Jak zwykle połączenie jabłek, cynamonu i lodów waniliowych to najlepszy z możliwych pomysłów.

Warte wypróbowania!
Smacznego.


Komentarze