Placek z czereśnią


" Wakacje w pełni - temu nie można zaprzeczyć. Może czasem pogoda rzeczywiście nie dopisuje ale za to ten luz w kalendarzu, nic do zrobienia, bajka ! A dodatkowo przede mną same wyjazdy których nie mogłam się już doczekać! Pierwszy już w ten piątek - Paryż czeka! I to na wolności bo mój ukochany postanowił zostać w domu. Narobię tysiące zdjęć i zobaczę w końcu przedostatnią stolicę z zachodniej Europy której jeszcze nie zwiedziłam ( ostatnim punktem będzie Londyn, ale jakoś mnie tam nie ciągnie na razie ). W związku z tym, że wakacje słyną również z owoców sezonowych dziś mam do zaprezentowania   Placek z Czereśnią. Przypomina mi czasy gdy przyjeżdżałam do prababci i dostawałam cieplutki placek z owocami (chyba z wiśniami i porzeczką) i herbatą. A dziś mogę go zrobić sama i to wcale nie jest takie trudne! "

    Składniki
  • 150 g masła
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 5 jajek
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300 - 400 g czereśni, wydrylowanych

Sposób przygotowania:
Dla lepszego efektu wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej a mąka i proszek do pieczenia przesiana.


Masło ucieramy z cukrem przy pomocy miksera na jasną masę. Kiedy już będzie gładka zaczynamy dodawać po jednym jajku, dalej ucierając. Na sam koniec dodajemy mąkę i proszek do pieczenia i mieszamy przy pomocy łyżki.
Ciasto pieczemy w tortownicy- moja jest silikonowa - ale jak ktoś ma metalową to najlepiej posmarować masłem boki i położyć na spód papier do pieczenia.
Na samym dnie układamy czereśnie im więcej tym ciasto będzie bardziej soczyste i wylewamy na nie przygotowane ciasto. Pieczemy przez pierwsze 30 minut w 160`C a następnie kolejne 30 min w 170`C. 

Ciasto podajemy czereśniami do góry - jeżeli ciasto za bardzo Ci wyrośnie to odkrój spód.
Smacznego !


Komentarze