Devil's Food Cake


"Ale miałam problem z wymyśleniem co zrobić na mega uroczysty obiad! Ale jak zwykle przyszły mi z pomocą Moje wypieki. dorotus76 podsunęła mi pomysł na Devil's Food Cake. Powiem tak -ciasto wyśmienite i wygląd mega atrakcyjny taki troszkę podobny do polskiego murzynka. Proponowaliście żeby zrobić murzynka to zrobiłam i wszystko świetnie wyszło. Mam trochę na głowie więc na razie musicie  jeszcze trochę poczekać na kolejne przepisy. A teraz do sedna."

Składniki:
  • 200 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/2 szklanki maślanki  + 1/2 szklanki wody
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 50 g kakao + 1/2 szklanki letniej wody
  • 2 duże jajka, w temp. pokojowej
  • 115 g masła, miękkiego
  • 200 g cukru granulowanego (dodałam 150 g)
  • 200 g jasnego brązowego cukru
Sposób przygotowania:
Na sam początek mąkę, sodę i sól mieszamy w naczyniu a potem przesiewamy.  
Maślankę musimy wymieszać z 1/2 szklanki wody i ekstraktem z wanilii a potem odstawić, bo na razie tego nie potrzebujemy.
Teraz  musimy się zająć kakao. Kakao wymieszamy z 1/2 szklanki letniej wody, dokładnie, by nie było grudek a następnie musimy odstawić do ostudzenia.
 Jajka roztrzepujemy w garnuszku .
A teraz wszystko łączymy ze sobą w następującej kolejności:
Miękkie masło ucieramy na puszystą masę. Miksując dodajemy cukier, najpierw biały, potem brązowy. Ucieramy na średnich obrotach. Nie wyłączając miksera powoli wlewamy cienką strużką jajka. 
Teraz zatrzymajcie mikser żeby się nie ochlapać Wlewamy kakao, miksować do połączenia. Na końcu, cały czas ucierając dodawać na zmianę maślankę i mąkę, stopniowo, łyżka po łyżce. Miksować tylko do połączenia się składników, nie dłużej.
Jeżeli macie dwie okrągłe formy o wymiarach 20 - 21 cm to wyłóżcie je papierem do pieczenia. Do obydwu nalać ciasta, po równo. Ja miałam tylko jedną i wlałam całe ciasto do jednej formy ( jak biszkopt i przecięłam je na dwa)

Pieczemy w temperaturze 180`C przez około 40 - 45 minut, do tzw. suchego patyczka. 
Lekko przestudzić w formie, następnie wyjąć i studzić na kratce.

Do przełożenia:

  • 350 ml  śmietany kremówki 
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • nasionka z 1 laski wanilii
  • 1 łyżka cukru pudru
Dodatkowo:
  • około 300 g świeżych malin
Sposób przygotowania:
Kremówkę ubijamy z nasionkami wanilii, pod koniec ubijania dodając ekstrakt i cukier. Dzielimy na dwie części.  Jedną częścią przełożyć blaty ciasta, pozostałą posmarować wierzch. Ozdobić malinami.
Smacznego!

Komentarze