Majowe szaszłyki




" No moi drodzy, jestem pod ogromnym wrażeniem tego, że tak liczną grupą tu do mnie zaglądacie :) Ponad 500 wejść w ciągu miesiąca. Bardzo, bardzo to podnosi mnie na duchu !Mam nadzieję, że mimo śnieżnej pogody (!) majówkę spędziliście smacznie i wesoło. Ja na pewno. Mam dla Was parę smacznych i wypróbowanych przepisów. Niektóre idealnie nadające się do zimnego piwa na popołudnie, inne raczej proponowałabym popijać słodką herbatą z cytryną. No ale od czego by tu zacząć ? Skoro majówka to proponuje od grilla - chcieliście coś na obiad to macie ^^ Chyba nie spotkałam się z grillem na którym nie ma szaszłyków. W moim towarzystwie to by chyba nawet  nie przeszło! Mój przepis miał być troszkę egzotyczny, ale niestety w związku z surowym mango, stał się taki jak zwykle, ale oczywiście nie zmienia to faktu, że był przepyszny !"

Składniki:
  • Jedną dorodną pierś z kurczaka 
  • czerwona cebulka 2 szt.
  • Ogórek zielony 1 szt.
  • papryka 1 szt.
  • 1 mango ( wierzę, że dodanie mango będzie równie smaczne jak ananas)
  • ocet balsamiczny
  • przyprawa do grilla
  • oliwa z oliwek
Sposób przygotowania:
Wszystko kroimy w kwadraciki i nadziewamy na drewniany lub metalowy szpikulec, na przemian.

Zacznijcie od kurczaka i zakończcie na kurczaku aby wszystko dobrze się trzymało. Nakrapiamy lekko oliwa z oliwek i posypujemy przyprawami.

Rozgrzewamy naszego grilla i układamy w lekkich odstępach nasze szaszłyki na ruszt. Polewamy je na sam początek octem balsamicznym i dajemy troszkę czasu na zarumienienie. Podczas pieczenia można polać jeszcze ze dwa razy aby po zdjęciu z talerza odczuć naprawdę smakowity winny zapach.

Na ruszcie razem z szaszłykami możemy grillować tradycyjna kiełbaskę podwawelską , szaszankę ( kaszankę! ) albo białą kiełbaskę ( wcześniej przegotowaną ! )

Idealnie na grilla nadają się również owoce z jogurtowym dipem, ale to może następnym razem. Ten weekend ma być już ładniejszy więc śmiało możecie się szykować ze znajomymi na małe co nieco!


Smacznego!



Komentarze