Placek jagodowy z kruszonką


" Uwielbiam kruche ciasta! Są według mnie dużo lepsze od tych wszystkich kremów i innych wygibasów. Nie mówię, że nie jadam, bo jadam torty i jakieś tiramisu, ale wolę coś na szybko, a takie właśnie są te ciasta, smaczne i szybkie :) Miłego dnia i powodzenia w kuchni ! Jeszcze trochę czegoś kruchego ? Według mnie kruchego nigdy za wiele !Mam nowa propozycję, właściwie nie taką nową. Nadal mam sporo przepisów ze starej strony, które czekają na opublikowanie, to ciasto właśnie się doczekało ! "

Składniki:
  • olej do posmarowania formy 
  • 100 g masła 
  • 50 g cukru pudru 
  • 100 g przesianej mąki 
  • 250 g jagód albo 6 łyżek jagodowego dżemu :) 
Kruszonka:
  • 150 g mąki 
  • 100 g masła 
  • 80 g cukru
Sposób przyrządzenia:
Piekarnik rozgrzać do 180 `C. Foremkę wysmarować masłem/olejem.

Przygotować spód:
Masło utrzeć z cukrem pudrem . Następnie dosypać mąkę i wyrobić miękkie ciasto. Wyłożyć ciastem natłuszczoną formę i włożyć na 15 minut do rozgrzanego piekarnika. Wyjąć gdy blat się zarumieni, a potem wyłożyć jagodami albo wysmarować dżemem 

Kruszonka:
Do miski wsypać mąkę. Dokładnie utrzeć masło aż ciasto zacznie przypominać duże jednakowej wielkości okruszki. Dodać cukier i wymieszać.

Przygotowaną kruszonką posypać owoce i piec około 35 minut. Odstawić do wystudzenia.
Smacznego!



Komentarze