Cynamonowo-Imbirowy Jabłecznik

"Zacznę od klasyku. To ciasto jest, było i będzie moim ulubionym - jabłecznik - bo o nim mówię, jest pierwszym ciastem jakie przygotowałam w życiu, dlatego uznałam, że fajnie będzie rozpocząć właśnie od niego prowadzenie kulinarnego bloga. Przepisów na jabłecznik jest prawdopodobnie tyle ile rodzin. Każdy ma swoją własną ulubioną recepturę. Tak samo jest u mnie. Moja mama robi swój przepis, babcia swój, a ja? Ja nie mam jeszcze swojego ulubionego - lubię eksperymentować i właśnie to znajdziecie na moim blogu - eksperymentowanie. Bo według mnie każdy przepis jest dobry - choć zawsze można w nim coś poprawić. Zapraszam na wspólną przygodę - zapraszam na odkrywanie Słodkich Przyjemności!  Zapraszam na Cynamonowo-Imbirowy Jabłecznik - po mojemu."
Składniki
  • 500 g mąki 
  • 200 g cukru 
  • 3 żółtka
  • 200 g masła 
  • 4 łyżki śmietany 18% 
  • 5 dużych jabłek 
  • 5 łyżki cynamonu 
  • 0.5 torebki imbiru w proszku
  • cukier puder cynamonowy do posypania ciasta  
Sposób przygotowania: 
Na początku żółtka utrzeć z cukrem, mąkę wsypać do miski, dodać pokrojone masło połączyć wszystko ze sobą, a pod koniec wyrabiania dodać śmietanę - ciasto włożyć na 15 minut do lodówki.

Nagrzać piekarnik na 180 stopni, rozwałkować i układać na wysmarowanej masłem podłużnej blaszce cienko ciasto jako spód (pozostawiając 1/4 ciasta na potem) - włożyć na 15 minut do piekarnika. 

Zarumieniony blat wyjąć z piekarnika i dodać starte jabłko połączone z cynamonem, imbirem i cukrem. Wierzch posypać resztą startego ciasta - wstawić do piekarnika na 30 minut.

Gotowe ciasto posypać cukrem pudrem po upieczeniu i udekorować śmietaną, choć tym wypadku tym bardziej polecam lody waniliowe :)
Smacznego!


Komentarze