Babka pisakowa - przepis podstawowy


"Czas pomyśleć w końcu o świątecznym stole! Święta tuż, tuż a ja jeszcze nic Wam nie zaproponowałam na tą okazję! Dlatego dziś przepis na babę - jakże świąteczną potrawę! Babkę piaskową, tradycyjną, smaczną, prostą. Zapraszam! "

Składniki:
  • mąka pszenna 150 gram 
  • mąka ziemniaczana 150 gram 
  • margaryna 150 gram 
  • cukier 150 gram 
  • proszek d o pieczenia 1,5 łyżeczki 
  • 3 jaja 
  • 3 łyżeczki ekstraktu z wanilii
Sposób przygotowania:
Zaczynamy od masła : miksujemy go z cukrem na puszystą, jasną masę. 

Następnie oddzielamy żółtka od białek. Żółtka musimy pojedynczo wbijać do puszystej masy, cały czas mieszając. Musimy uważać aby nam się nic nie zważyło! 

Obie mąki przesiać z proszkiem do pieczenia i dodać do masy delikatnie mieszając. Dodać olejek waniliowy - wymieszać. 

Na koniec białka ubić na sztywną pianę - delikatnie wymieszać z ciastem - ja to zawsze robię łyżką. Ciasto wylać do formy keksowej, średnich wymiarów. 

Piec w temperaturze 160`C przez około 1 godzinę , ja piekłam  około 50 minut :) 
Smacznego !






Komentarze