Biszkopty


" Mówiłam, na moim świątecznym stole musiały się znaleźć biszkopty. I oczywiście tak się stało. Ale, żeby się nie powtarzać tym razem zostawiłam mój ulubiony przepis na Ladyfingers  w spokoju i zainspirowana stroną White Plate przygotowałam domowe biszkopciki. Przepis pycha! Tylko takie jedno ostrzeżenie na początek - nie przesadźcie z solą ! Resztę wskazówek opisałam niżej"

Składniki:
  • 4 jajka
  • 100 g drobnego cukru
  • szczypta soli morskiej 
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
  • 140 g mąki pszennej, przesianej przez sitko (to ważne)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Sposób przygotowania:
Jajka należy ubić z cukrem do białości. Bardzo ważne jest aby masa przed dodaniem mąki była bardzo dobrze ubita, dlatego śmiało miksujcie jak najdłużej się da. Masa powinna potroić swoją objętość, na mojej było już widać ślad po mikserze. Dodajcie szczyptę soli i wanilię i  przez chwilę jeszcze miksujcie.


Mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia wsypujcie stopniowo do jajek i szpatułką pomieszajcie aby wszystko się ładnie złączyło.

Piekarnik nagrzewamy do 180 `C. Masę wykładamy na przygotowane wcześniej dwie duże blachy wyłożone papierem do pieczenia. Łyżką nakładamy porcje ciasta pozostawiając pomiędzy odstępy jakieś 3 cm. 

Wstawiamy do gorącego piekarnika i pieczemy ok. 10-12 minut, w zależności od wielkości biszkoptów. 

Po upieczeniu delikatnie studzimy i płaską łopatką zdejmujemy z papieru do pieczenia. Na koniec biszkopciki można oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego!





Komentarze