Biszkoptowy raj z jabłkami


"Kolejne idealne ciasto na każdą okazję. U mnie biszkopt na pewno zawita na świątecznym stole, ze względu na smak i ze względu na lekko strawną dietę. Biszkopt jest idealny dla osób które dbają o swój organizm - to chyba najlżejsze ciasto na świecie ( nie mówię o kaloriach bo szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia ile kalorii ma mój biszkopt, znalazłam, że w 100 gramach biszkoptu jest około 312 kcal ) No ale to taka ciekawostka - niesprawdzona. Biszkopt idealnie komponuje się z każdym rodzajem owoców - ja tym razem zrobiłam Biszkopt z jabłkiem."
Składniki :
  • 6 jajek 
  • 130 g cukru 
  • 0 g mąki pszennej 
  • 50 g mąki ziemniaczanej 
  • 50 g mielonych migdałów 
  • owoce : jabłka - 3 sztuki
Sposób przygotowania:
Ubijamy z białek pianę ( na dwa białka dodajemy jedną łyżkę lodowatej wody). Miksujemy do momentu  gdy piana będzie całkowicie sztywna.

Masa żółtkowa - żółtka + cukier + na dwa żółtka jedna łyżka gorącej wody. W fachowych przepisach jest podawane żeby żółtka ubijać w kąpieli wodnej (miseczka wstawiona jest do naczynia napełnionego gorącą wodą ). Tak też proponuje Wam to zrobić.

Po ubiciu wystawiamy z kąpieli i stawiamy miseczkę na ściereczce.

Teraz do żółtek dodajemy zmielone migdały i mąkę pszenną i mąkę ziemniaczaną (mówię o naszym przepisie , jeżeli robicie inny biszkopt to teraz też dodaje się tłuszcz).

Na sam koniec do naszej masy dodajemy połowę piany z białek i ostrożnie mieszamy (nie za długo by powietrze z piany nie uleciało). Następnie dodajemy drugą połowę piany i mieszamy.

Ciasto przelewamy do tortownicy, na wierzchu układamy pokrojone w półksiężyce jabłka i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180`C na 30 minut.
Smacznego!



Komentarze