Babka piaskowa waniliowo - czekoladowa


" Świątecznych wypieków ciąg dalszy. Jedno zostało zjedzone to drugie musi wejść na to miejsce. Tym razem proponuje Wam Pyszną piaskową babę waniliowo-czekoladową. Od małego mam do czynienia z tym wypiekiem, dodatki oczywiście co jakiś czas zmieniam, ale ogólnie piaskowiec od zawsze króluje na moim świątecznym stole (kiedyś również i niedzielnym - teraz niestety nie ma na to czasu). Reguła jest prosta - tłuszcz ucieramy z cukrem i żółtkami a zamiast mąki pszennej dodajemy ziemniaczaną, dzięki czemu ciasto będzie takie puszyste i kruche jak nigdy. Chyba to co najważniejsze już wiecie - to teraz czas na przepis na Babkę waniliowo-czekoladową."

Składniki:

  • 2 jaja
  • 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej (może być zmieszana z małą ilością mąki tortowej)
  • pół szklanki cukru
  • pół kostki masła lub margaryny
  • cukier waniliowy
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 tabliczki ciemnej czekolady ( ja dałam mleczną)
  • 3 łyżki kakao
Sposób przygotowania:

Oddzielić żółtka od białek. Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodać cukier waniliowy, proszek do pieczenia i przesiana mąkę. Dokładnie wymieszać. Tłuszcz roztopić i ostudzić. Wlać cienkim strumieniem do masy. Białka ubić na sztywna pianę, połączyć z ciastem. 

Ciasto podzielić na 2 części. Do jednej dosypać zmieloną czekoladę i kakao. Wymieszać.

Wlać do wysmarowanej tłuszczem formy, najpierw jasne potem ciemne ciasto - można się pobawić patyczkiem i porobić różne wzory.

Piec około 40 minut (aż ciasto będzie miało złoty kolor i zacznie odchodzić od brzegów) w temperaturze 160-180 'C. Ja piekłam około 45 - czekolada się tak rozpuściła, że musiałam troszkę potrzymać w wyższej temperaturze.
Smacznego !


 

Komentarze