Quiche ze szpinakiem


Wyobraźcie sobie, że w ciągu wielu lat uważałam, że wszystko co wytrawne, powinien robić mój Tata. Ja byłam tą od deserów. No tak, ale z rodzicami nie mieszkam już ponad 4 lata i co? I mogę dosłownie pozaznaczać w kalendarzu, gdy to ja gotowałam obiad, a nie mój eM. A powiem szczerze, że mój mąż nie jest fanem ciast, więc z tego też zrezygnowałam - to dlatego ostatnio było mnie tu coraz mniej i mniej. Ale w końcu się zbuntowałam. Jak to, mam zaprzestać robić coś co tak bardzo kocham? W końcu kuchnia była moim ulubionym miejscem w domu (do dobra, poza kanapą ;) ) i to się przecież w ogóle nie zmieniło. Wręcz przeciwnie, mimo mojej jeszcze właściwie nadal świeżej branży jaką jest fotografia ślubna i rodzinna, zamiast cudownego obiektywu 85 1.4, wciąż potrafię kupić jakieś nowe cuda do dekoracji tortów czy fantastyczne nowe ceramiczne formy do ciast. Ktoś może zapytać, po co wydajesz na to pieniądze skoro nie pieczesz. No właśnie do tego zmierzam. Wracam! Ale nie tak na niby. Wracam z nową dawką, mam nadzieję, ciekawych przepisów, które pozostają oczywiście w klimacie prostych ale smacznych łatwych deserów i uwaga fajnych wytrawnych dań - jak to dzisiejsze. Moja Kochana Chrzestna poczęstowała nas kiedyś przepysznym kiszem, który muszę przyznać szczerze, spróbowałam wtedy pierwszy raz w życiu, ale jak możecie się domyśleć - nie ostatni. Wspominałam Wam również o tym, że eM. za słodkościami nie przepada, także aby jakoś zrównoważyć wypieki słodkie i wytrawne, ostatnio często królują u nas takie wynalazki jak właśnie kisz. Dziś mam dla Was przepis na Quiche ze szpinakiem. Mam nadzieję, że zasmakuję Wam tak jak mi ;) 


Składniki:
Kruche ciasto:
300 g mąki
200 g masła
2 żółtka
1/4 łyżeczki soli

Farsz szpinakowy:
400 g szpinaku (świeżego lub mrożonego)
opakowanie sera feta
2-3 ząbki czosnku (w zależności od upodobań)
50 g pestek słonecznika
2 jajka
sól i pieprz
masło do smażenia
ulubiony żółty ser do dekoracji

Sposób przygotowania:
Mąkę przesiej na blat, dodaj posiekane na małe kawałki masło, żółtka i sól, a następnie rozcieraj masło między palcami tworząc drobną kruszonkę, pamiętając aby zgarniać wszystko do środka, tworząc mały kopiec. Jeżeli składniki nie chcą się zbyt łatwo połączyć dodaj łyżeczkę wody i szybko zagnieć. Jeżeli korzystasz z robota kuchennego wrzuć wszystko do jednej misy i włącz średnie obroty.

Gotowe ciasto rozwałkuj na około 4-5 mm i przełóż do formy na tartę o średnicy 24 cm, zagnieć boki, tworząc zgrabne wzorki, nakłuj spód widelcem, a następnie wstaw na około 30-45 minut do lodówki.
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C.

Ciasto wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz około 20 minut.
W tym czasie przygotujemy farsz.

Na patelni rozgrzej masło a następnie podsmaż drobno posiekany lub przeciśnięty przez praskę czosnek. Gdy zacznie się rumienić, dodaj do niego szpinak i smaż do momentu odparowania zbędnej wody. Odstaw do przestudzenia.

Następnie dodaj do tego posiekany ser feta, pestki słonecznika oraz jajka i przyprawy. Wymieszaj i wyłóż na upieczony spód. Piecz w 180 stopniach C. przez kolejne 25 minut.

Podawaj na ciepło  lub na zimno posypane startym serem.
Smacznego!




Komentarze